Dekoria jest polską marką. Zajmuje się ona produkcją, jak i także sprzedażą tekstylnych artykułów oraz także artykułów wyposażenia wnętrz. Firma została założona przez Jerzego Franckiewicza w roku 1993. Siedziba firmy znajduje się w Żarowie (miejscowość niedaleko Wrocławia). Jej siedziba to ponad 10 500 metrów kwadratowych.
O firmie
Obecnie Dekoria zatrudnia około dwustu pracowników. Sprzedaż główna marki odbywa się poprzez sklep internetowy, który znajdziemy pod adresem dekoria.pl Dekoria również współpracuje z projektantami, architektami, hotelami oraz także sklepami. Posiada własne fotograficzne studio, a do tego dział projektantów, którzy tworzą aranżację wnętrz. W Świdnicy z kolei znajduje się stacjonarny salon, który może się pochwalić powierzchnią ponad 3000 metrów kwadratowych.
Mało kto wie, że poza Polską Dekoria działa w dwunastu europejskich krajach. Mowa tutaj o Węgrach, Rumunii, Finlandii, Łotwie, Czechach, Holandii, Norwegii, Danii, Szwecji, Słowacji, Austrii czy też Niemczech.
Dekoria i jej historia
Historia marki Dekoria rozpoczęła się w roku 1993. Jerzy Franckiewicz założył wtedy firmę noszącą nazwę Frans-Textil. Firma ta specjalizowała się w produkcji tekstyliów hotelowych oraz domowych na skandynawskie rynki. W roku 1996 firma rozpoczęła produkcję rzymskim rolet dla sieci sklepów Ikea. Zaowocowało to rozwojem firmy nie tylko w naszym kraju, ale także na terenie Europy Zachodniej.
W roku 2005 została zarejestrowana marka Dekoria. Zajmowała się ona produkcją, jak i także sprzedażą tekstylnych artykułów, głównie w takiej strategii jak B2B – zarówno dla pracowni krawieckich, sklepów oraz pracowni tapicerskich, pensjonatów, hoteli, a do tego biur projektowych.
W roku 2007 firma rozpoczęła swoją działalność także w Internecie. Otworzyła sklep internetowy B2C w branży dekoracji oraz także wyposażenia wnętrz w naszym kraju. Oferuje ponad 60 000 produktów, między innymi firany, zasłony, rolety, pościel, poduszki oraz także inne domowe tekstylia (gotowe czy też na wymiar), a także zegary, ceramikę, lampy, dywany, obrazy oraz meble. Dwa razy w roku marka ta również decyduje się na wydanie katalogu online.
W roku 2013 internetowy sklep dekoria.pl znalazł się na pierwszym miejscu w Rankingu Internetowych Sklepów, który był organizowany przez Money.pl w kategorii wielobranżowe sklepy. W latach 2017, 2018 oraz 2019 marka została także laureatem wyróżnienia ogólnopolskiego Laur Konsumenta.
Musimy przyznać, że bardzo chętnie robimy w sklepie tym zakupy i to niemałe.